همگانی کردن رشته دوچرخه سواری در کنار فعالیت‌های قهرمانی یکی از اهداف مهم در شهرستان شهریار است

بهزاد کاویانی؛ همگانی کردن رشته دوچرخه سواری در کنار فعالیت‌های قهرمانی آن یکی از اهداف مهم در راستای ایجاد محیطی پاک و بی آلایش است.

به گزارش شهریارنگار به نقل از شهریاریها، شهریاریها، بهزاد کاویانی رئیس هیئت دوچرخه سواری شهرستان شهریار گفت، ورزش دوچرخه سواری از رشته‌های مفرح و جذابی است که آغاز فعالیت آن در بخش قهرمانی و همگانی نقش به سزایی در ارتقای سطح سلامت جامعه دارد.

کاویانی در ادامه افزود: باید برای فرهنگ سازی رشته دوچرخه سواری در شهرستان شهریار هر چه زودتر برنامه ریزی و با استفاده از تجربیات و دانش متخصصان و کارشناسان این رشته به مرحله عمل درآید.

وی با بیان اینکه از ظرفیت های مربیان در ارکان هیئت استفاده خواهیم کرد ، گفت:  برگزاری کلاس های آموزشی  داوری ومربیگری ، جذب اسپانسر ومنابع مالی فراتر ازاداره ورزش و جوانان را نیز در نظر داریم .

رییس هیات دوچرخه سواری شهرستان شهریار همچنین برگزاری همایش ها، سه شنبه و پنج شنبه های بدون خودرو را یکی از موثرترین راه ها برای ایجاد باور لزوم انجام ورزش در جامعه به خصوص در بین گروه های مختلف دانست و گفت: دستگاه های شهرستان شهریار می توانند با برگزاری این مراسمات به مناسبت های گوناگون نقش موثر و مستقیمی در رونق ورزش دوچرخه سواری در جامعه و کاهش آسیب های ناشی از کم تحرکی داشته باشند.

بهزاد کاویانی در ادامه گفت: یکی دیگر از اهدافی که در راستای توسعه رشته دوچرخه سواری در شهرستان دنبال می کنیم ، علاوه بر تثبیت سلامت جامعه ، نقش موثر این گونه برنامه ها در کشف استعدادها و شناسایی ظرفیت های جدید است.

وی اظهار کرد: شهرستان شهریار مملو از استعداد در رشته های گوناگون ورزشی است و استعدادیابی با تکیه بر انجام رشته دوچرخه سواری، یکی از راه های تقویت نسل آینده مدال آوران استان است.

رئیس هیئت دوچرخه سواری شهرستان شهریار ادامه داد: با همه این تلاش ها ، انتظار از شهرداری ها و دیگر نهادها برای کمک به توسعه ورزش های همگانی نظیر دوچرخه سواری بالا بوده و امیدواریم این دستگاه ها با درک ضرورت توسعه انجام ورزش، اهتمام بیشتر و جدی تری برای تقویت این حوزه داشته باشند.

به گفته وی: هم اینک برخی شهرداری های شهرستان مکان هایی را برای استفاده مردم جهت دوچرخه سواری ایجاد کرده اند، اما هنوز این اتفاق در همه مناطق شهرستان عمومیت نیافته و این نیازها ورزش دوستان را با مشکل مواجه کرده است.

کاویانی در خاتمه، رشته دوچرخه سواری  را به دلیل تاثیر فراوان بر سلامت افراد و انجام آن با کمترین امکانات و هزینه ، از جمله ورزش های مورد اقبال برای توسعه در میان افراد جامعه برشمرد.

Visits: 7