تتلو تمام رکورد های اینستا را زد / مبتذل پسندی قشر جوان و نوجوان!

امیر حسین مقصود لو با نام مستعار امیر تتلو از خوانندگان رپ ایرانی الاصل و ساکن خارج از ایران است که موسیقی مبتذل وی طرفداران فراوانی در ایران دارد. امیر مقصودلو که دیگر از هر خواننده رپ و پاپ ایرانی بیشتر طرفدار دارد (زادهٔ ۳۰ شهریور ۱۳۶۶) و با نام  امیر تتلو  شناخته می شود، خواننده-ترانه […]

امیر حسین مقصود لو با نام مستعار امیر تتلو از خوانندگان رپ ایرانی الاصل و ساکن خارج از ایران است که موسیقی مبتذل وی طرفداران فراوانی در ایران دارد.

امیر مقصودلو که دیگر از هر خواننده رپ و پاپ ایرانی بیشتر طرفدار دارد (زادهٔ ۳۰ شهریور ۱۳۶۶) و با نام  امیر تتلو  شناخته می شود، خواننده-ترانه سرای ایرانی است که در سبک رپ، پاپ و آر اند بی فعالیت می کند. تتلو از نخستین خوانندگان سبک آر اند بی در ایران است که به شکل «زیرزمینی» کار کرد و توانست شهرتی به دست آورد.

در شهریور ۱۳۹۸ تتلو طی فراخوانی از هواداران و طرفدارانش خواست با گذاشتن ۱۰ میلیون کامنت در ضفحه اینستا گرام وی رکورد شکنی کنند.هواداران اما سنگ تمام گذاشتند و با ثبت رکورد ۱۸ میلیون کامنت اتفاقی عجیب را در فضای مجازی رقم زدند. این رویداد واکنش افرادی مانند عمادالدین باقی و صادق زیباکلام و دیگر تحلیل گران و رسانه ها را در پی داشت که با یادداشت های خود به تحلیل و بررسی آن پرداختند.

مبتذل پسندی  -  تتلو رکورد اینستاگرام را زد !

بینندگان لایو های امیر تتلو نیز رکود شکنی کرده و با آمار خیره کننده ۴۰۰ هزار نفر به صورت همزمان وی را در فضای مجازی یکه تاز نمودند.

در واکنش به این اتفاق محمدرضا زائری روحانی مشهور، از مسئولان کشوری ایران «به دلیل بی اطلاعی از شرایط فرهنگی کشور و سانسور در کشور» انتقاد کرد. وی در توئیتی انتقادی نوشت: «آقایان رئیس، مسؤول، مدیر، سیاستگذار، فقیه، بزرگ، عالم! اگر از واقعیت های دنیای امروز کشورتان (یک نمونه اش همین لایو اخیر تتلو؛ هم محتوایش و هم میزان مخاطبش) خبر دارید و باز هم مشکلتان هنوز نمایش ساز در تلویزیون و فیلترینگ تلگرام است که واویلا… و اگر خبر ندارید که واویلاتر!»

مبتذل پسندی  -  تتلو رکورد اینستاگرام را زد !

خبرگزاری مهر نیز با گزارشی با عنوان «تتلو رکورد می زند؛ وزیر ارشاد توئیت؛ سه احتمال برای جنجال لایو» به این رویداد پرداخت. این رسانه با انتقاد از واکنش مسئولان فرهنگی ایران در قبال تتلو و طرفداران زیاد این خواننده و «بی خبری مسئولان ایرانی از شرایط روز و تغییرات جامعه» نوشت:

«بی اعتنایی دستگاه رسمی فرهنگی کشور به او و اتفاقات پیرامون او که اتفاقات کوچکی هم نیستند (پرمخاطب ترین پخش زنده آنلاین ایرانی با ابتکار او برگزار شده است) آزاردهنده ترین قسمت ماجراست. واضح است که در عامه پسندی فعلاً کسی یارای مقابله با او در فضای اینستاگرام را ندارد.

 اما بی اعتنایی و ندیده گرفتن او از سوی دستگاه های رسمی و رسانه های جریان اصلی کشور آیا مثل همیشه ما را قدمی عقب تر نگه نمی دارد؟ از طرف دیگر واضح است که رفتن به سمت راه حل هایی چون فیلتر اینستاگرام؛ اگر چه ممکن است این اقدام به دلیل موارد دیگری معقول باشد؛ اما این جا مسئلهٔ ما را نه تنها حل نخواهد کرد بلکه دو گام به عقب خواهد راند. ابزارهای ورود تتلو به ذهن نوجوان ایرانی بی شمار است و با حذف و نبود یک اپلیکیشن یا یک پیام رسان بعید است اتفاقی برای این دروازه ورود رخ دهد؛ اگر اشتیاق به او را افزایش ندهد. به این ترتیب به نظر می رسد که هر نوع دخالت سلبی در روند این ماجرا نه تنها بی کارکرد باقی خواهد ماند بلکه به احتمال زیاد به نارسایی هر نوع اقدام پسینی بعدی منجر خواهد شد.

مبتذل پسندی  -  تتلو رکورد اینستاگرام را زد !

چنانچه گفتیم چاره نه نابودن کردن راه های دسترسی نوجوانان ایرانی به تتلو و نه پذیرش تتلو و رفتن به سراغ راه های مبتذلی چون خودی کردن تتلو از راه تزریق پول و مجوز و… به او برای ساخت موزیک های حماسی ملی و مذهبی و… است (راهی که تجربه شد و امروز به عنوان یکی از بی سیاست ترین تجربه های فرهنگی تاریخ ایران از آن یاد می شود) چاره در اولین گام پذیرش این است که آدم های زیادی در ایران هستند که تتلو را پذیرفته اند و بعد گفتگو دربارهٔ این است که حالا قرار است چه شود؟ طبیعی است که این پذیرش به معنای قبول کردن و رسمیت دادن به طیفی از علاقه های به شدت عوامانه و در موارد متعددی مبتذل نیست و بحث در این جا فقط پذیرش این گزاره است که باید جدی گرفت آدم هایی را که واقعاً وجود دارند و واقعاً چنین فکر می کنند و واقعاً چنین زندگی می کنند.»

مبتذل پسندی  -  تتلو رکورد اینستاگرام را زد !

بعد از بازداشت و بگیر و ببندهایی که بیشتر به معروفیت او کمک کرد، برخی که دستی در سیاست داشتند به دایره تأثیر اجتماعی اش که نگاه کردند وعده مجوز دادند، روی ناو بردند و برایش آهنگ ارزشی تولید کردند و به دیدار نامزد مطلوب خود بردند. بعد از تمام این ها مجوز که ندادند هیچ، با برخورد چکشی خواستند سر به راهش کنند. ادای سر به راه ها را درآورد و بعد از فرار عصیان کرد بر علیه هرچه دروغ و فشاری که دیده بود.

عصیان تتلو!

این عصیان نه تنها هوادارانش را کم نکرد بلکه بیشتر هم کرد. حالا تتلو یک خواننده خاص بود که البته عصیانش بوی لجن می داد. اگر چشم طمع به فالورهای تتلو نداشتند و اگر این همه آزارش نمی دادند او حالا یا فراموش شده یا خواننده ای سطح دو و سه بود که یک آهنگ خوب و چهار آهنگ بد داشت، اما حالا او از یک مسئله تبدیل به مشکلی شده که حل شدنی نیست و هر روز بحرانی جدید می زاید.»

مبتذل پسندی  -  تتلو رکورد اینستاگرام را زد !

مطلب مرتبط:

Visits: 39