آتش‌سوزی علفزارها،تهدیدی برای محیط زیست

آتش‌سوزی علفزارها، تهدیدی برای محیط زیست شهریارنگار پایگاه اجتماعی شهر سرپرست آتش‌نشانی شهریار، آتش‌سوزی هر روزه علفزارها را تهدیدی برای محیط زیست دانست. به گزارش شهریارنگار حمید رضا خسروی اظهار نمود با توجه به آمارهای به دست آمده از ابتدای سال حریق علفزار افزایش چشمگیری یافته است. وی با بیان اینکه یکی از اهداف سازمان […]

آتش‌سوزی علفزارها، تهدیدی برای محیط زیست

شهریارنگار پایگاه اجتماعی شهر

سرپرست آتش‌نشانی شهریار، آتش‌سوزی هر روزه علفزارها را تهدیدی برای محیط زیست دانست.
به گزارش شهریارنگار حمید رضا خسروی اظهار نمود با توجه به آمارهای به دست آمده از ابتدای سال حریق علفزار افزایش چشمگیری یافته است.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف سازمان در جهت کاهش حوادث و خسارات ناشی از آن بحث فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی شهروندان است، افزود: از ابتدای سال جاری عملیات مهار و اطفاء حریق، حوادث و خدمات ایمنی را بر عهده داشتند که از این تعداد ۵۷۱ مورد مربوط به مهار و اطفاء حریق بوده که ۲۵۰ مورد از آن مربوط به آتش علفزار،باغ و حاشیه باغ بوده است.
خسروی با بیان اینکه هر حریق علفزار بالغ بر دو الی بیش از هشت ساعت زمان آتش‌نشانان را به خود اختصاص می‌دهد، افزود: شهروندان بدانند همانطوری که در اخبار گذشته هم اعلام کردیم، عملیات‌های اطفاء حریق علفزار به واسطه پراکندگی و خاصیت گریزپذیر بودنش، یکی از نفس‌گیرترین و پرکارترین عملیات‌ها برای آتش‌نشانان بوده و هست که با توجه به ایجاد خسارات مالی برای شهروندان و ایجاد مشکلات تنفسی به ویژه برای کودکان و سالخوردگان، تهدید جدی محیط زیست را در بر خواهد داشت.
وی افزود: این سازمان در کنار برگزاری کلا‌س‌های آموزشی رایگان  به جهت کاهش هرگونه حریق علفزار و
جنگل با چاپ و نصب بنرهایی در سطح شهر شهریار به منظور آگاه‌سازی بیش از پیش شهروندان نسبت به
این نوع آتش‌سوزی و مشکلات و معضلاتش تلاش کرده است.
خسروی ابراز امیدواری نمود:
شهروندان شهریار با رعایت نکات و توصیه‌های ایمنی به جهت پیش‌بینی و کاهش خسارات ناشی از
اینگونه آتش‌سوزی‌ها، ضمن رعایت و احترام به حقوق شهروندی نسبت به پیشگیری و بروز هرگونه آتش سوزی جلوگیری کنند.

 

Visits: 0